dimarts, 28 d’octubre del 2014

José M. Prieto llegirà 'Quadern per a ningú'


 VII

 no em moriré
 d’amor. 

 em moriré de
 qualsevol cosa. 

 però en el moment
 darrer, 

 amb els ulls ben
oberts, 

 els ulls dels
 moribunds, 

estrenyeré els
 llavis per no dir el teu nom. 

 el vull per a mi
 sol 

 per a tota la
 mort 

  

 VIII

 hauré estat a la teua
 vida 

 un episodi
 insignificant. 

 no hauré deixat en
 tu l’efímer senyal del jonc en
 l’aigua. 

 en tot cas, em
 recordaràs algun dia 

 en agafar un llibre
 meu, 

en oir que parlen de
mi. 

 ah, sí, jo el vaig
 conéixer. 

 i si de cas t’ho
 demanen, rescataràs de l’oblit alguns
 detalls, alguns fragments, 

 i continuareu bevent
 i parlant d’altres coses 

  

 X

 passen
 els cels 

 però és
 el mateix cel que sempre passa. 

 als
 meus
 modestos versos sempre passa el mateix vers, 

 aquell
 que tracta d’evocar-te. 

 tu
 mai no
 ho sabràs 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada