diumenge, 20 de setembre del 2015

Maria Josep Escrivà llegirà "Llibre dels bons propòsits, 3"

mira, tranquil, l’arribada dels rius
de marges verds, de vigoroses roques,
repartint béns de séquies arreu,
i estima molt, invicte, un idioma
que va arribar com arriben els rius:
el riu solar, de catalana estirp,
ocell rabent i caragol de l’horta,
cim crepitant i cel inabastable,
mapa de foc i alfabet de les pedres
cendra cremant i coloma del dia,
el bec a punt i amplària total!


aquest, solar, és el meu idioma.
amb ell hem fet cistelles i sonets,
merlets de llum, intimitat de nacres,
castells de punys i rams d’aigua florida,
cossos de fang, fortaleses de vidre,
ulls d’una nit, rosa fosforescent.
no reconec cap altre compromís
que aquest, profund, que em lliga a l’idioma
que parla el meu país diversament,
sempre al servei declarat del meu poble,
les seues gents, els seus treballs, les seues
decisions que assumesc i faig meues
sempre, sempre al servei del meu país.
...


(De Mural del País Valencià, I, Llibre VI, Llibre dels bons propòsits)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada